Nederland; Back home...

20 april 2014 - Tilburg, Nederland

Het allerlaatste verslag op onze site. We hebben afgelopen jaar heel wat huiswerk-uurtjes (zoals we het op reis noemden) besteed aan het schrijven van ons persoonlijke dagboek en het delen van de leukste reisverhalen op deze site. Maar die uurtjes zijn het allemaal waard geweest als we alle leuke reacties zien en horen van mensen die van onze verhalen mee hebben genoten. En als we ons dagboek niet geschreven zouden hebben, waren we nu vast al dingen vergeten. Het boek is inmiddels afgedrukt, dus als de computer crasht zijn de herinneringen veilig, als het huis niet afbrand in ieder geval. Natuurlijk hoort de terugkomst ook nog bij de reisverslagen dus die zetten we ook nog even op de site voor jullie, samen met wat foto's. Daarna gaan we de site ook af laten drukken in een fotoboek om nog na te kunnen genieten wanneer we maar willen.

Vorige week zondag hadden we na een lange reisdag een heel gaaf welkom terug in Nederland. Het begon al op Schiphol waar we werden opgewacht door familie en vrienden. En na de eerste emotionele reacties drong het spandoek van Kevin en Elke eindelijk ook door, wat natuurlijk nog eens heel leuk nieuws was om bij terug te komen! Op het spandoek stond namelijk "Welkom terug Tante Laura en Oom Teun!" een extra verrassing dus. Eenmaal onderweg naar Tilburg kwamen we uiteindelijk bij het Dorstige Hert in Tilburg uit. Wij hadden niks verwacht of meegekregen wat het plan was, dus voor ons een totale verrassing. We hebben daar een heerlijk waldkorn-broodje met brie, perzik, honing en walnoten gegeten (was ook weer een jaar geleden), en tijdens de lunch kwamen de eerste vrienden al binnen. Bleek dat er een welkom terug feest geregeld was! We merkten dat we best gewend waren om met zijn tweetjes te reizen, het was behoorlijk overweldigend, maar natuurlijk wel op een goede manier.  Het was echt heel leuk om iedereen weer te zien en al bij te praten. Super bedankt allemaal voor jullie komst!

Toen we na het feest thuis kwamen, was alles van posters, slingers en ballonnen voorzien. Ook stonden er al cadeautjes in de kasten en koelkast, superlief! En met nog een paar gekregen 'Hollandse' pakketten van vrienden en familie was de voorraadkast ook al meteen goed gevuld. Én het hele huis was brandschoon, dat was ook zo fijn!  Wat hebben we het toch getroffen met de mensen om ons heen, dat ze na een jaar afwezigheid zo klaarstaan voor ons. Of misschien vonden ze het juist wel even rustig ;) We waren er sprakeloos van en alleen bedanken is nog niet genoeg. Maar heel erg bedankt in ieder geval Pius, Ria, Maria, Marie-Louise, Hinke, Benny, Kevin en Elke voor al het regelen, poetsen, versieren, ophalen, verhuizen en alles wat we hier nog vergeten zijn. Dit heeft ons afgelopen week heel wat poetsuurtjes bespaard!

Afgelopen week zat verder vol met alles wat we verder nog moesten regelen. Ergens hebben we nog diep in de spaarpot gegraven want we moesten weer wat dingen aanschaffen. De nieuwste aanwinsten van afgelopen week zijn: kleren, wat aankleding voor in het huisje, een telefoon, een tablet, een bed en een auto. We zijn allebei al even voor het werk de deur uitgeweest (voorbereiding op), en in de tijd die overbleef hebben we afgesproken met vrienden en familie.

We zijn dus behoorlijk druk geweest en voor ons gevoel moeten we de terugkomst en alles van het afgelopen jaar nog een beetje verwerken. Het is voor ons allebei weer heel erg wennen in het 'normale' leventje van Nederland en de drukte die daarbij hoort. En als we het nuchter bekijken lijkt dit alleen maar een luxe-probleem na bijvoorbeeld alle armoede die we overal ter wereld hebben gezien en onze droomreis die we dus wel maar mooi gedaan hebben. Dus op de vraag of we al gewend of geland zijn is het antwoord 'nee', maar op de vraag of we blij zijn dat we weer iedereen kunnen zien is het antwoord zeker 'ja'.

Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor het volgen van de site en het plaatsen van leuke reacties. We hebben al gehoord dat sommige mensen het gaan missen, nou wij kunnen jullie vertellen dat wij dat ook heel erg doen!

1. Ria:
    Hoiiiii,
    Wat een prachtige afsluiting van alle mooie reisverhalen. Ik keek er elke keer naar uit en heb er enorm van genoten. Maar ik ben super blij dat jullie samen weer helemaal gezond in Tilburg terug zijn. Dat ik gewoon weer eens kan bellen en dat op dinsdag ook jullie weer hier aan tafel zitten tijdens het eten.
    Het poetsen heb ik met veel liefde en plezier gedaan;).
    Samen nog 2 weekjes thuis genieten en dan weer aan het ......(durf het bijna niet op te schrijven) werk.
    Ik wens jullie samen heel veel geluk, liefde en gezondheid voor de toekomst. Als het ff niet lekker gaat denk je maar aan die prachtige wereldreis!
    XXX mama
  2. Pius:
    20 april 2014
    Hè hè, eindelijk ben ik van die prachtige jaloersmakende verhalen af. Eindelijk zijn jullie weer lekker bij me in de buurt, voor mij fijn, voor jullie wat minder, maar de ervaring zegt; alles went.
    Genoten heb ik zeker van alles wat jullie schreven, van alles wat ik aan foto's en filmpjes voorbij zag komen, wat is de wereld mooi en ja, wat heerst er een armoede in veel landen. Maar goed, dat is passé, hier krijgen jullie het beslist weer naar je zin.
    Werk met plezier en gelukkig kan ik nu weer zeggen: TOT GAUW!!
  3. Leonie:
    20 april 2014
    Wat leuk om weer een reisverslag te lezen, dit keer natuurlijk wel weer vanuit Nederland.. Ik vond het heerlijk om jullie zo te kunnen volgen met alle spannende belevenissen. Ik kijk uit naar de 24e om elkaar weer helemaal bij te praten en een cocktail te drinken op jullie veilige terugkomt! Liefs, Leo
    Ps. Leuk om ons tussen jullie foto's terug te zien!!
  4. Annette:
    20 april 2014
    Welkom thuis, en wie weet kom ik je spoedig weer tegen op het werk, groetjes
  5. Linda:
    20 april 2014
    Ik zal jullie verhalen missen!! Maar hoor ze graag snel een keer in korte versie ! Xx
  6. Maria van Tiel:
    20 april 2014
    Ha Laura en Teun, wat een mooi afsluitend verhaal en ook heb ik weer genoten van de foto's die deze keer niet van een ander werelddeel zijn maar gewoon van een Tilburgs cafeetje. Ik heb gelachen om de tekst bij de foto "een blije moeder" en dat klopt dus he-le-maal!! Ik hoop dat "het blije gevoel" van weer in Nederland zijn, ook voor jullie spoedig komt bovendrijven. Liefs, mama
  7. Joke:
    20 april 2014
    Lekker nagenieten. Verder wens ik jullie veel succes!
  8. Hinke:
    21 april 2014
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn dat jullie er weer zijn! xxxxxxxxxxxxx
  9. Ans en Wiek:
    Hoi Laura en Teun,
    Een laatste update van jullie... dan toch ook nog een laatste berichtje van mij. Dat was toch wel een stralend weerzien met iedereen en nu al die mooie herinneringen in boekvorm zijn vervat ... om te kunnen blijven nagenieten... en om nooit meer te vergeten!
    Heel veel succes met het oppakken van jullie arbeidzame levens. Tot ziens!
    Groetjes,
    Ans
  10. Nellie:
    21 april 2014
    Dit is dan ook mijn laatste reactie op jullie prachtige verhalen en belevenissen, nu kunnen jullie samen terugkijken op een fantastisch jaar, ik zou er maar een mooi boekwerk van maken, misschien wordt het nog wel een keer uitgebracht, succes met alles en jullie nieuwe baan, het zal niet meevallen om in ons kleine landje weer te wennen, en alles er omheen. Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn, nu op naar een nieuwe fase.
    Vele groetjes en tot ziens.
  11. Natasja:
    21 april 2014
    Was zo leuk om jullie weer te zien!!! We snapten dat het overweldigend was, maar echt super lief geregeld. Tot volgende week!
    xxx
  12. Br. Rangel Geerman ofm:
    21 april 2014
    Dag Teun en Laura, allereerst een zalig paasfeest.
    Moge het paasfeest voor ieder van jullie het feest van de doorgang worden naar de realiteit van alledag hier in Nederland waar jullie weten dat er lieve mensen om jullie heen zijn, die van jullie houden en die duidelijk hebben laten zien hoe blij ze zijn om jullie weer te zien. Geniet nu van de lente met al zijn kleuren en geuren. Dank voor jullie afsluitende verslag.
    Vanuit Megen
    Rangel
  13. Cecile Zeegers:
    23 april 2014
    Nou Laura en Teun, Wat zijn jullie verwend!! Wat een geweldige thuiskomst!! Ook een hele belangrijke herinnering aan de wereldreis die jullie gemaakt hebben. Ik wens jullie het allerbeste voor de toekomst, maar als ik dat zo zie en lees: dat kan niet misgaan!!
    Ik heb genoten van jullie verhalen en prachtige foto's! Ik zal het missen!
    Lieve groet,
    Cecile
  14. Nicole:
    24 april 2014
    Jammer dat ik het welkomthuis feestje heb moeten missen.. maar het klonk idd overweldigend!! Suc6 met "landen".. Liefs uit Patagonie!!