Naam:
Foto’s:
1670
Video’s:

Over ons

Sinds 2 jaar samen en nog geen zin in trouwen en kinderen! Dus wat doe je dan?

OP WERELDREIS!!!

Teun: 32 jaar, werkend bij Kwantum en al eerder voor 9 maanden in Mexico gewoond en gewerkt.

Toen ik in 2009 voor het eerst op eigen houtje aan het reizen ging in Mexico is bij mij het reisvirus toegeslagen. Wat is het heerlijk om gewoon je eigen gang te gaan en alles te zien en te doen wat je maar wil. Het liefste alles lekker basic en tussen de mensen, ondergedompeld in de cultuur. In Mexico heb ik geprobeerd om helemaal in te burgeren, wat vaak een uitdaging was, maar ook echt genieten. Een paar maanden nadat ik terugkwam van dat avontuur kwam ik mijn lieve vriendinnetje Laura tegen. Nu alweer meer dan 2 jaar een stel en op naar de reis van ons leven. En met wie anders wil ik op reis dan met de beste organisator van de wereld! In deze weken waarin ik het vaak druk heb, is Laura mijn schouder waar ik altijd op kan leunen, de liefste creatieveling die ik me kan indenken! Sinds we dit besluit hebben gemaakt, zijn we iedere dag hiermee beziggeweest en is er al ontzettend veel voorbereid en gepland. Waar het vaak nog heel onwerkelijk voelde omdat het nog zover weg was een paar weken geleden, begint het nu steeds meer te kriebelen om meteen te gaan! Het grote avontuur mag wat mij betreft vandaag al beginnen!

Laura: 28 jaar, werkend als verloskundige en al voor 3 maanden in Ghana gewoond en gewerkt.

Voor ik Teun leerde kennen was ik er al van overtuigd dat ik een verslaving had ontwikkeld. Geen ongezonde, zoals roken of drugs, maar een hele gezonde! Ik hou van ontdekken! Het ontdekken van andere landen, verschillende soorten natuur, gewoontes en gebruiken van mensen en hoe is het is vrij te zijn van afspraken en plannen! 3 Maanden Ghana was daar nog niet lang genoeg voor, dus voor mij stond het al aardig vast dat ik langer weg wilden. En toen kwam ik Teun tegen en tijdens onze allereerste date had ik al wel een vermoeden dat hij daar ook wel voor te porren was! En ja hoor, gelukt! Er is maar 1 persoon met wie ik dit avontuur aan wil gaan en dat is met Teun, de optimist, mijn steun en toeverlaat en mijn mister right guide! Tuurlijk heb ik ook zo mijn onzekerheden en zal het vast af en toe ook even tegenzitten en weet ik ook dat er genoeg redenen zijn waarom ik wel hier moet blijven. Maar dit is een kans die je maar 1 keer in je leven krijgt en dan moet ik hem met beide handen aangrijpen!

Samen: altijd zin in gezelligheid, ontmoeten graag andere mensen, spelen graag spelletjes, houden van natuur, houden nog meer van een hele goede kop koffie en zijn we een fantastisch team met als motto 'Samen kunnen wij de hele wereld aan!'. (2e motto: de hele wereld is gek behalve wij)

Over onze reis

Weekendje weg wordt een stedentrip, stedentrip wordt vakantie en vakantie wordt een wereldreis van 360 dagen, waarin wij het grote avontuur gaan beleven.

Na lang sparen en plannen maken zijn wij zover om deze droom waar te maken!

We zullen op 17 april van Amsterdam naar London vliegen, om daar nog even een lekkere starbucks coffee te drinken en vervolgens door te vliegen naar Rio de Janeiro in Brazilië. Dat is het begin van ongeveer 4,5 maand door Zuid-Amerika reizen. Hierin zullen we door Brazilië, Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia te backpacken.

We vliegen via Santiago de Chili naar Auckland in Nieuw Zeeland. Om in 1,5 maand het Noorder en Zuider eiland te ontdekken.

Daarna naar Sydney in Australië om in 6 weken langs de Oostkust te reizen.

Naar Azië voor 2,5 maand, om weer even wat goedkoper te kunnen leven. Vanuit Bangkok zullen we Thailand, Cambodja, Laos en zeker de Filippijnen bezoeken. En als er iets anders op ons pad komt, dan passen we ons natuurlijk heel makkelijk aan!

De laatste 2,5 maand zullen we doorbrengen in Oost Afrika voor de landen Uganda, Kenia en Tanzania.

Dit is natuurlijk een grof plan en je bent geen reiziger als je je niet flexibel opstelt, dus we zullen zien wat we uiteindelijk allemaal wel of niet hebben gezien!

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

Argentinië, Australië, Bolivia, Brazilië, Cambodja, Chili, Colombia, Ecuador, Filipijnen, Kenia, Laos, Maleisië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oeganda, Peru, Tanzania, Thailand, Verenigd Koninkrijk.