Nog 10 weken…

6 februari 2013 - Tilburg, Nederland

….en dat is het eindelijk zover! Nee niet onze bruiloft en nee ook niet een baby, maar JA een wereldreis! Na een paar ‘kleine’ reisjes ontdekten we dat meer en langer weg wilden, we kwamen erachter dat we op reis nog meer een team zijn dan thuis, we willen avontuur dit met niemand anders dan met elkaar aangaan!

Er zijn veel redenen om te bedenken om zoiets niet te doen (vooral in deze tijd); onzekerheid qua financiën, of we weer aan het werk komen als we terug zijn, het gemis van familie en vrienden enz… enz. Maar er zijn veel meer redenen om het wel te doen; het avontuur, de uitdaging, het back-to-basic leven, de vrijheid, geen agenda’s, de ervaring, het samenzijn (al is 24/7 ook best een uitdaging) en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

En met als motto in ons achterhoofd: Je kunt beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan, hebben we al ruim een half jaar geleden besloten om deze droom uit te laten komen.

Ondertussen zitten er al een hele hoop voorbereidingen op. Beginnend met het uitzoeken van het ticket. Waar willen we heen? Wat willen we per sé zien? Wat willen we zeker doen? En dat ook nog eens afstemmen op het klimaat. Dit zorgde voor uren (misschien zelfs wel dagen) uitzoekwerk. We hebben een aantal reisorganisaties gek gemaakt met onze mails, maar uiteindelijk besloten om met Travelnation in zee te gaan. Via deze organisatie een gaaf Around the World ticket geboekt.

We hebben de mogelijkheid om tussentijds de dagen te veranderen en evt. van luchthaven te wisselen als het mogelijk is.

De route gaat er ongeveer als volgt uit zien:

• 17 april; 7.15u Vertrek van Schiphol, via London, naar Rio de Janeiro (Zuid- Amerika)
  • Overland van Brazilië via Argentinië, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia naar Chili.
  • 5 september; Van Chili naar Nieuw Zeeland
  • Overland van Noorder naar Zuider eiland
  • 15 oktober; Van Nieuw-Zeeland naar Sydney (Australië)
  • Overland van Sydney naar Cairns
  • 26 november; Van Australië naar Bangkok (Azië)
  • Thailand, Laos, Cambodja en Filippijnen (of anders ;))
  • 4 februari; Van Bangkok naar Nairobi (Afrika)
  • Kenia, Tanzania, Uganda en waar we zin in hebben
  • 13 april; Terug in Nederland

Dan een to-do-lijst opstellen met wat er allemaal geregeld en uitgezocht moet worden, dit per maand om het enigszins overzichtelijk te houden. En van deze lijst wordt er regelmatig wat afgestreept, maar nog regelmatiger weer wat aangevuld. We zijn grote sponsoren geworden van de Perry Sport en Linberg outdoor. Zodra ik reizigers zag met Teva sandalen gingen mijn haren recht overeind staan, daar ga ik dus echt nooit aan beginnen. Super a-sexy en het ziet er gewoon niet uit. Ik wil me wel een beetje vrouw voelen op reis! Maar…. waarschijnlijk voelen jullie hem al aankomen. In onze kast staan nu 2 paar Teva sandalen te pronken. Zo zijn wandelschoenen volgens Teun compleet onzinnig. Teun doet gewoon alles op zijn trimschoenen, dat kan echt wel hoor zonder profiel! Maar naast onze Tevasandalen staan ook 2 paar wandelschoenen! Ingelopen en wel en met als klap op de vuurpijl, we hebben dezelfde!! Geen zorgen, onze jassen en rugzakken zijn niet hetzelfde! En zo is onze kast gevuld met water/winddichte jassen, fleecevesten, pakzakken, wandelsokken, thermo-ondergoed, wereldstekker, geldriem en ga zo maar door! We beginnen al op echte reizigers te lijken, ik vrees dat wij straks ook van die vreemde alternatievelingen zijn! Ik ga bandjes in mijn haar, van die mega chill broeken en wijde shirtjes al bijna leuk vinden! Nu Teun nog!

De GGD hebben we ook al diverse malen bezocht. Ik had het gelukt dat ik nog bijna volledig ingeënt was tegen alles wat je maar kan bedenken, maar Teun heeft toch nog wat spuiten mogen incasseren. Samen hebben we 3 weken achter elkaar de vaccinatie voor Rabiës gehaald en zo waren we er bijna helemaal klaar voor. Maar niet voordat we de 350 malariapillen à €550,- p.p afgetikt hebben bij de apotheek, dank je wel verzekering voor het terugbetalen!!! Nu de goedkoopste zorgverzekering afgesloten, met als idee die hebben we toch niet meer nodig dit jaar. Helaas voor mij zou fysiotherapie toch nog wel handig geweest zijn. Je moet hier in Nl wel verzekerd blijven als je een jaar weggaat, maar daarnaast moet er ook nog een lang in het buitenlandverzekering afgesloten worden. Check, ook gedaan!

We zijn in die tussentijd ‘meester bespaarders’ geworden! Ook nog met mate trouwens, want de leuke dingen blijven we gewoon doen. Maar zo zijn we bijvoorbeeld naar de sauna geweest met gratis kaartjes, in plaats van naar de stad in het weekend, zijn we fanatiek onze wandelschoenen aan het inlopen, we gaan naar de Lidl in plaats van de AH, maar ons kopje koffie ergens drinken houden we in stand!

Het is heerlijk om verhalen van andere te lezen, tips te horen en onze neus in Rough guides, Footprints en Lonely Planets te steken, maar het is nog veel leuker om het straks allemaal mee te gaan maken. Het is vreemd om te lezen dat andere mensen de wereld rond zijn getrokken, dan denk ik ‘Wow wat gaaf dat ze dat gedaan hebben!’, even vergeet ik dan dat wij straks ook een hele site vol fantastische verhalen en foto’s hebben! We tellen de weken af en hopen dus ook dat ons huis snel verhuurd wordt, dat is de laatste bottle neck.

Het probleem met de auto van mij stallen is opgelost, die heb ik total-loss gereden, dat bespaart weer kosten ;)! Teuns auto moeten we nog verkopen voordat we vertrekken en dan zijn we auto-loos!

Dus nog 10 weken te gaan om alles helemaal geregeld te hebben en met een gerust hart te kunnen vertrekken!

Hopelijk krijgen we veel trouwe volgers op deze site. Voor ons zelf, maar zeker ook voor jullie zullen we proberen hem regelmatig te updaten!

1. Ilse Aben:
    6 februari 2013
    Wow Laura, nu komt het grote avontuur wel steeds dichterbij. Het klinkt echt super tof!! Dus geen VIONA aankomend jaar... maar veel beter nog... Ga er van genieten en ik zal zo nu en dan wel eens kijken waar jullie uithangen! Veel plezier, Groetjes Ilse
  2. Marloes ter wiel:
    Lieve Laura en Teun,

Wat een super gaaf vooruitzicht en wat een geregel zeg!
    Ik vind het echt heel stoer dat jullie dit samen gaan doen en ik ga jullie zeker volgen!

Succes met de laatste voorbereidingen en het aftellen is begonnen!

Liefs Marloes.
  3. Jessie:
    6 februari 2013
    Wat leuk om te lezen, en wat komt er veel bij kijken!! Ik ga het zeker in de gaten houden. Spannend hoor en heel stoer!

x Jessie
  4. Joske:
    6 februari 2013
    Fantastisch lieve lau en teun!
    ontzettend blij dat jullie droom dan toch uit mag komen! Ik zal jullie zeker volgen via .deze site, maar gelukkig voor vertek ook nog even real life! Dikke kus
  5. Hannah:
    6 februari 2013
    Ik wordt er al helemaal zenuwachtig van als ik dit lees. Ik ga jullie missen, maar gun jullie samen ook alle geluk en plezier! X
  6. Joske:
    6 februari 2013
    Oh en Lau, wedden dat wandelschoenen jou enorm sexy staan! ;) Matcht namelijk heel goed bij dat bruine kleurtje wat je straks hebt;)
  7. Maria Graste:
    6 februari 2013
    Wat leuk geschreven, ik ga jullie zeker volgen..
    Geniet komende tijd nog even hier in ons kikkerlandje en natuurlijk van alle voorpret!!
    Liefs van Maria
  8. Leonie:
    6 februari 2013
    Heel leuk lau! Ga jullie op de voet volgen want ben zo benieuwd! Tot snel! Liefs, leo
  9. Benny en Hinke:
    6 februari 2013
    Lieve schatten! Wat erg! Het gaat zo snel... Ik hoop dat dat jaar ook snel voorbij gaat en dat wij jullie nog ergens op komen zoeken. Maar eerst nog veel leuke dingen samen doen voordat jullie gaan!
    Dikke kus
  10. Tinie:
    6 februari 2013
    Ik kijk nu al uit naar de foto's en verhalen!! Aftellen aftellen!!! Leuk spannend!!
  11. Linda:
    6 februari 2013
    Wauw wat gaaf als je de planning ziet en zo alles leest!! Zou bijna mee willen maar helaas kan ik de kids niet zolang missen hihi!! Echt heel goed dat jullie hier de tijd stilzetten en een jaar op elkaar aangewezen zijn. Gaat helemaal goed komen en echte vrienden heb je na een jaar ook nog steeds. Xx
  12. Meyke:
    6 februari 2013
    jeetje meis, wat een gaaf avontuur gaan jullie aan. Ik moest net hardop lachen bij de opmerking dat jullie dezelfde wandelschoenen hebben... ;-)
    Heel veel plezier alvast met alle voorbereidingen. Wat voor auto moet Teun kwijt?
  13. Natasja:
    6 februari 2013
    Leuke site! Wij gaan t allemaal bekijken. xxx
  14. Natasja:
    6 februari 2013
    Hier nog even wat wijze lessen voordat jullie vertrekken:

xxx
  15. Mike van den Brink:
    6 februari 2013
    Super gaaf dat jullie het gaan doen:) Is nog steeds een van de beste beslissingen die wij gemaakt/gedaan hebben. Hoop dat jullie net zon prachtige reis/tijd mogen gaan beleven als ons. En misschien zien we elkaar nog wel ergens op een vakantie:) Maak veel foto's en geniet! Tot snel.
  16. Ivo:
    Vind ik leuk.
  17. Marlène:
    6 februari 2013
    Hai luitjes, lekker gaan genieten. We blijven jullie volgen straks.
  18. Danielle van Tol:
    Heeyy Laura en Teun,

Leuk dat jullie ons op de hoogte gaan houden. Wij gan jullie heel erg missen en dan is het leuk om wat te lezen van jullie. Vooral foto's, daar maken jullie Anne blij mee!
  19. 7 februari 2013
    Mijn complimenten voor jullie inleidend verhaal! Wij houden jullie verhalen en foto`s zeker in de gaten. Succes nog met voorbereiden!

Liefs Jolien
  20. Elke:
    7 februari 2013
    Spannend! Leuk om te lezen, je schrijft echt leuk! Ik en kev gaan jullie zeker volgen! We moeten misschien nog maar snel een lunch-date inplannen nu het nog kan ;-)
  21. Nicole:
    7 februari 2013
    IK ga jullie zeker volgen.. en op die manier reis ik een beetje met jullie mee!! Veel geluk samen!! <3
    Geniet.. geniet.. geniet...

Maar ik zie je nog wel voordat je gaat! Liefs! Xnic
  22. Kevin:
    8 februari 2013
    He Lau en Teun,

Als jullie nog wat vragen hebben dan hoor ik het wel he??
  23. Marleen van Zelm:
    11 februari 2013
    VET!!
    Heel veel plezier lieverds!!
  24. Patricia Reijnen:
    11 februari 2013
    Leuk om jullie te kunnen volgen.....mis ik je misschien ietsje minder....
    Ga lekker genieten van en met elkaar en leef jullie droom!!!
    Liefs Patrice
  25. Cecile Zeegers:
    12 februari 2013
    Nou Laura en Teun dat ziet er goed uit. Degelijk en goed voorbereid! Succes met de laatste loodjes!
  26. Marlies Tomesen:
    19 februari 2013
    Supertof Lau! en Teun natuurlijk!
    heeeeeeeeeeeel veel plezier alvast!
    xx marlies